Noul şef al Hewlett Packard vrea o companie care să se bată cu IBM
Din octombrie gigantul american nu va mai produce smartphone-uri, nici tablete
Divizia de PC-uri a fost scoasă la vânzare şi vrea să preia un producător de software
Hewlett Packard a tot încercat în ultimii ani să găsească o piaţă în care să poată prinde o poziţie de lider. Destul de greu în condiţiile în care pe mai toate pieţele de interes pentru compania din Silicon Valley se regăsesc nume precum Dell, Apple, Nokia, Canon, Xerox şi multe altele.
Leo Apotheker, noul CEO al HP Co., încearcă o nouă abordare de business pentru companie, o nouă filosofie pentru angajaţii săi. Această nouă viziune este una, potrivit Yahoo! Finance, asemănătoare cu cea a celei mai mari companii de pe coasta de Est a Americii de Nord - International Business Machines sau, mai pe scurt, IBM.
De ce asemănătoare cu cea a IBM? Pentru că omul de rând nu va mai fi cel mai important client, ci companiile şi clienţii instituţionali.
HP a aruncat deja prosopul pe piaţa de smartphone-uri şi tablete. Compania a anunţat că din octombrie niciun astfel de produs nu va mai ieşi de pe porţile companiei. Şi cea mai importantă decizie, în acest sens, este cea a renunţării la divizia de calculatoare personale. Mutare efectuată de IBM în urmă cu 10 ani, când a renunţat la Lenovo.
O decizie la fel de importantă, dar în sensul de a contrabalansa primele două decizii, este cea a achiziţiei producătorului de software Autonomy Corp. HP oferă 10 miliarde pentru această tranzacţie şi ar fi cea mai mare achiziţie în întreaga istorie de 72 de ani a companiei, mai notează Yahoo! Finance. Şi întocmai, strategia lui Apotheker se aseamănă aproape perfect cu cea a celor de la IBM. Ideea nu ar fi tocmai rea, din moment ce IBM se mai bate cu Oracle şi CISCO pe acest segment. O luptă în 4 pe o piaţă dominată de cl