Dacă nu te lasă inima să renunţi la autoturismul propriu, deşi nu mai ai bani să plăteşti ratele creditorului, poţi cere o reeşalonare sau poţi amâna rata câteva luni, vă sfătuiesc specialiştii. Sursa: ARHIVA EVZ
Majoritatea celor care şi-au luat maşină în leasing şi au încă în derulare contractul au accesat împrumutul în anii 2006 – 2008, când piaţa de profil era la apogeu. Din cauza dificultăţilor financiare, o parte dintre ei nu mai pot achita ratele, aflânduse într-o situaţie destul de complicată, pentru că au plătit deja o mare parte din costul autoturismului.
Ca şi băncile, firmele de leasing oferă acestor clienţi o serie de facilităţi. Impuls Leasing, de exemplu, acordă perioade de graţie, diminuări de rată pentru o anumită perioadă sau pentru întreaga durată a contractului, dacă clientul acceptă să prelungească perioada de creditare. Desigur, prelungirea presupune şi un cost total mai mare pentru împrumut.
"De regulă, clienţii care au contractat, de exemplu, o Dacie, solicită o perioadă de graţie de circa trei luni. Cei care au contractat echipamente industriale pot beneficia însă şi de un an de zile", a spus, pentru EVZ, Răzvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing. Diaconescu îi sfătuieşte însă pe clienţi să anunţe din timp compania dacă întâmpină problemele financiare, astfel încât să poată beneficia de amânarea plăţii.
Nici la UniCredit Leasing bunurile nu sunt recuperate din prima lună de restanţă. "Iniţial, trimitem clienţilor o scrisoare prin care îi anunţăm că sunt restanţieri, iar dacă plăţile nu se reiau, trimitem notificări pentru plată. Per total, toate aceste proceduri durează circa trei luni", ne-a spus Dan Constantinescu, directorul de vânzări al UniCredit Leasing.
Bunuri confiscate din străinătate
Impuls Leasing trece la recuperarea maşinilor după ce întâr