Dupa ce HP a renuntat la tableta TouchPad, la doar sapte luni de la punerea sa in vanzare, analistii se intreaba cine ar putea, totusi, sa devina un concurent pentru iPad-ul produs de Apple.
TouchPad a avut aceeasi soarta ca si tableta Dell Streak 5, din cauza vanzarilor extrem de slabe. "Tabletele care nu sunt iPad pur si simplu nu se vand. Acesta este mesajul clar al ultimelor zile", a declarat, pentru Reuters, analistul Mark Gerber, de la firma de cercetare si investitii Detwiler Fenton.
Alte tablete care nu au reusit sa atraga atentia consumatorilor sunt Eee Pad Transformer, produsa de Asustek Computer, si Xoom, produsa de Motorola Mobility, companie achizitionata recent de Google.
Tableta PlayBook produsa de Research in Motion (RIM), care produce si BlackBerry, a avut parte de recenzii nu tocmai favorabile, iar vanzarile au fost slabe, dar, probabil, va supravietui, datorita faptului ca face parte din strategia cheie a RIM.
In plus, rivalii Apple nu au avut succes mai mult cu productia de software pentru tablete. iOS a Apple detine 61,3 la suta din piata, dublu fata de urmatorul produs, Android, al Google. Microsoft detine doar 4,6% din aceasta piata, iar RIM numai 3,3%, potrivit Strategy Analytics.
Lucrurile s-ar putea schimba in curand, totusi, sustin analistii. Google tocmai a achizitionat Motorola Mobility, un producator de hardware, ceea ce ii ridica potentialul de a deveni un concurent mai puternic pe acest segment.
In prezent, atentia se indreapta spre sistemul de operare Ice Cream Sandwich, care va uni versiunile de Android pentru tableta si pentru smartphone, care ar putea incuraja dezvoltatorii de softare sa creeze aplicatii mai bune.
De asemenea, Microsoft ar putea fi o "amenintare" pentru Apple, odata cu lansarea Windows 8, insa acest sistem va fi disponibil de abia i