Puţinii străini care ne vizitează nu prea au ce duce înapoi, rudelor şi prietenilor, ca amintire personalizată. Prin magazinele de suveniruri, oferta este restrânsă în ceea ce priveşte simbolurile Bucureştiului. Tot magneţii cu Dracula şi clasicele vederi mai sunt pe rafturi.
Primul obiect pe lista oricărui turist care vizitează un loc nou este magnetul cu o imagine sau un simbol al zonei respective. Românii, în mod special, le aduc celor dragi acasă astfel de nimicuri, însă străinii care ne vizitează Bucureştiul nu se pot bucura de acelaşi obicei.
Cum în magazinele de suveniruri nu găseşti nimic altceva decât magneţi cu oraşele ţării sau Dracula, căni pe care scrie România ori Sibiu, brelocuri, păpuşi şi farfurii lucrate la Horezu, străinii se întorc pe pământul natal cu un obiect ce nu reprezintă în mod special Bucureştiul.
Dacă doresc cu adevărat să aibă într-un colţ al camerei un simbol al capitalei noatre şi stau bine cu bugetul, aceştia pot cumpăra o machetă cu Arcul de Triumf sau Casa Poporului, plătind aproximativ 50 de lei.
O vedere şi atât
Deşi nu este o regulă, vânzătorii de la magazinele specializate spun că turiştii cumpără în general lucruri mărunte. "Aleg de cele mai multe ori o felicitare sau un magnet care să reprezinte un loc vizitat. Sunt şi situaţii când vin şi câte cinci, dar toţi cumpără o singură vedere. Avem machete cu Arcul de Triumf şi Casa Poporului, dar rar vine cineva să le cumpere", a spus Bogdan, vânzător la magazinul de suveniruri din Pasajul Nicolae Bălcescu de la Universitate.
Click pe imagini pentru fotogalerie!
Suport pentru scobitori pe axa România-Finlanda
Într-un alt spaţiu comercial din centrul Bucureştiului, Elina, o tânără de 31 de ani, din Finlanda, caută un mic simbol al capitalei noastre. A venit să viziteze Bucureştiul pentru că un prieten apropiat i-a vorbit des