Construirea unui tunel pe sub strâmtoarea Bering, cu o lungime de 100 kilometri, care va conecta sistemele de transport din Eurasia şi America, va costa peste 99 miliarde de dolari.
Pentru punerea în practică a proiectului, partea rusă ar urma să finalizeze până în 2013 un tronson de 800 de km de cale ferată, care va lega Transsiberianul de Iakuţk, iar până în 2030 să construiască alte 4000 km de cale ferată până la Uelen (Ciukotka).
Americanii, la rândul lor, până la proiectul nemijlocit al tunelului, prevăzut cu cale ferată electrificată de înaltă viteză, o automagistrală, linii de înaltă tensiune şi telecomunicaţii, ar trebui să construiască 2.000 de kilometri de cale ferată.
Conexiunea subacvatică ar urma să fie realizată sub strâmtoarea Bering în zona aşa-zisei linii internaţionale care trece prin insulele ruseşti Diomid-Ratmonov şi insula americană Little Diomede, scrie Agerpres.
Potrivit unui reprezentant al Camerei ruso-britanice de comerţ, se apreciază că volumul de mărfuri transportate prin preconizatul tunel ar putea constitui 3% la nivel mondial, estimându-se beneficii anuale de ordinul a 11,5 miliarde de dolari.
Construirea unui tunel pe sub strâmtoarea Bering, cu o lungime de 100 kilometri, care va conecta sistemele de transport din Eurasia şi America, va costa peste 99 miliarde de dolari.
Pentru punerea în practică a proiectului, partea rusă ar urma să finalizeze până în 2013 un tronson de 800 de km de cale ferată, care va lega Transsiberianul de Iakuţk, iar până în 2030 să construiască alte 4000 km de cale ferată până la Uelen (Ciukotka).
Americanii, la rândul lor, până la proiectul nemijlocit al tunelului, prevăzut cu cale ferată electrificată de înaltă viteză, o automagistrală, linii de înaltă tensiune şi telecomunicaţii, ar trebui să construiască 2.000 de kilometri de cale ferată.
Conexiunea subacvatică