Înainte de intrarea pe piaţă a celebrului producător de încălţăminte, vedetele purtau pantofi pe covorul roşu. Acum, ele poartă „jimmy choo-uri“. Cu o pereche de pantofi Jimmy Choo în picioare, nici nu mai ai nevoie de îmbrăcăminte. Nu e puţin lucru, având în vedere că afirmaţia vine de la experţi într-ale modei.
În imobiliare şi la pescuit, totul ţine de locaţie. Când vorbim de branduri, totul se învârte în jurul numelui. Designerul Jimmy Choo confirmă acest lucru. Există multe povestioare amuzante care spun că acesta şi-a schimbat numele din Chow în Choo sau că a fost la mijloc eroarea funcţionarului care i-a scris numele pe certificatul de naştere. Toate pentru că „Choo" rezonează foarte bine cu „shoe" (pantof). N-a fost însă vorba nici de-o transformare voită, nici de-o eroare cu urmări fericite.
Providenţa a fost cea care a făcut rima. Numele original al designerului malaysian este Choo Yeang Keat şi se trage dintr-o familie cu tradiţie în confecţia de încălţăminte. Se spune că a realizat prima pereche de pantofi la doar 12 ani. Născut în 1961, viitorul designer şi-a terminat studiile în 1983 la Colegiul Tehnic Cordwainers din Londra. Pentru a se întreţine în timpul facultăţii, a lucrat ca ospătar şi ca muncitor necalificat într-o fabrică de încălţăminte. În 1986 îşi deschide primul atelier, în incinta unui fost spital din regiunea londoneză Borough of Hackney.
Primul pas
Doi ani mai târziu, ediţia britanică a revistei „Vogue" publica un material de opt pagini despre creaţiile Jimmy Choo. Acesta a fost primul său pas către notorietatea mondială. Ulterior, preferinţa anumitor celebrităţi pentru această marcă i-a asigurat intrarea pe podiumul mondial al modei feminine. Printre clienţii „de calibru" ai producătorului se numărau prinţesa Diana şi prinţul de Wales.
În 1996 începe însă cu adevărat povestea Jimmy Choo. Tamara Yeardye, fost