O competiţie care ia peste picior spoturile TV româneşti a premiat cele mai amuzante clipuri. „Viclenium Bank“, „Rişti să câştigi“ şi „Mad Man“ (ucigaşul publicitarilor) sunt trei dintre clipurile care au strălucit în cadrul ediţiei 2011 a „Grand Spoof“.
Concursul de parodiat reclame „AdFel" a premiat la finele săptămânii trecute cele mai creative clipuri publicitare. Tineri din toată ţara au pus mâna pe o cameră video şi, inspiraţi de spoturile derulate la TV, şi-au creat propriile versiuni amuzante, aşa-numitele spoofuri sau parodii. Marele premiu i-a revenit lui Lucian Dobrovicescu, care a realizat „Viclenium Bank", o parodie la reclamele băncilor pentru produsele de creditare. „E-atât de multă şmecherie, şi sclavul unei bănci vei fi/E-atât de naşpa să ai credit, fiindcă te poţi nenoroci", cântă o voce pe coloana sonoră a clipului. Melodia este asemănătoare cu cea cântată de Holograf în spotul Millennium Bank.
„Mai bine munceşti decât să răzuieşti"
Al doilea clasat a fost un spoof „Rişti să câştigi", după promoţia la îngheţatele Nestle. Clipul câştigător arată ca o campanie de conştientizare. După ce mai mulţi laureaţi se mândresc cu premiile pe care le-au câştigat, un tânăr spune în final: „La muncă cu voi! Sunt Andi Daiszler şi am câştigat un salariu decent muncind cinstit", mărturiseşte personajul din finalul campaniei.
Al treilea clasat este spotul „Mad Man", ce parodiază o serie de campanii realizate de agenţia McCann Erickson. Una dintre campanii a fost cea pentru ciocolata Rom, în care agenţia a schimbat, pentru câteva zile, tricolorul de pe ambalajul ciocolatei cu steagul american. O altă campanie la care face referire spooful este cea pentru Radio 21, cea în care au fost împrăştiate prin ţară panouri cu mesaje pesimiste legate de poporul român: „Românii nu ştiu să se distreze", „Românii nu sunt buni la pat" etc. @N_