Dintre cele mai importante evenimente ale anului, cel mai bun subiect de carte ar fi macelul din Norvegia, spune scriitorul francez Frederic Beigbeder intr-un interviu pentru HotNews.ro. Critic al publicitatii si al societatii de consum, el spune ca, in timp ce media trece printr-o revolutie in care totul se schimba, in cazul publicitatii "ceea ce am spus, ca manipuleaza oamenii si creeaza nevoi artificiale, nu se schimba", la fel cum nu se schimba faptul ca "ideile creative sunt distruse de felul cum ei lucreaza".
Frederic Beigbeder a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre cartile sale"Dragostea dureaza trei ani" si "13,99 lei", despre fascinatia publicitatii si a televiziunii, societatea de consum si relatiile amoroase din lumea noastra. Frederic Beigbeder a venit in Romania intre 20 si 22 august, la invitatia Gazetei Sporturilor si a Editurii Trei. Vezi discutia online aici.
Ideile pe scurt:
Dintre cele mai importante evenimente ale anului, cel mai bun subiect de carte ar fi, "bineinteles, crimele din Norvegia. Este deja o carte, pentru ca tipul acela a scris 1.500 de pagini pe Internet. (...) Tipul asta, Anders Breivik, este precum un personaj pentru un roman modern despre disperare, violenta, jocuri video, Facebook. Avea o pagina Facebook si incarca poze cu el in uniforma. Este precum Patrick Bateman din "American Psycho", este o metafora fascinanta pentru societatea noastra"Si iubirea, si ura sunt subiecte foarte bune pentru romane. Eu scriu mult despre dragoste. Cred ca este cel mai important lucru in viata, bineinteles. Dar ura, violenta, ucigasii sunt de asemenea subiecte excelente. Cand scrii, este nevoie de asemenea uratenie pentru a obtine frumusete.Incerc mereu sa inteleg lumea in care traim, nu sunt interesat doar sa critic, ci caut frumusetea. Ca artist, munca mea este sa gasesc frumusetea si sa-i confer e