Despre DN 1 se poate scrie lejer un roman de sute de pagini. Românii care tranzitează cel mai lung drum naţional din ţară îl cunosc însă bine. Nu mai are secrete. De la modernizări la reabilitări de poduri, DN 1 a adunat nervii românilor de pretutindeni. În plină vacanţă, pe DN 1 se stă la coadă 30 de minute pentru un pod aflat la intrarea în Sinaia dinspre Bucureşti. În medie, la sfârşit de săptămână, în jur de 30.000 de maşini trec pe DN 1. Cu o staţionare de 30 de minute, o maşină consumă în jur de 0,5 litri de benzină. Astfel că restricţia circulaţiei pe pod mănâncă în jur de 15.000 de litri de benzină. În aceste condiţii, cu o restricţie de trafic aprobată pentru aproape o lună, podul mănâncă 60.000 de litri de benzină, adică peste 300.000 de lei arşi la capătul podului. Cam mult pentru buzunarul românului de rând. Lucrarea în sine se ridică la suma modică de 2.649.000 de lei, bani de la Banca Europeană pentru Investiţii.
Podul de la Sinaia nu este vreo inginerie arhitecturală, are o bandă pe sens şi în jur de 600 de metri. Dar, să nu uităm, România nu e America. Acolo, la Los Angeles, un pod a fost demolat şi ridicat la loc în 53 de ore. Podul Mulholland traversează Autostrada Interstatală 405 şi este al treilea pod mare din ţinut, legând San Fernando Valley de vestul Los Angelesului. S-a muncit nonstop şi a fost predat în mai puţin de trei zile. Început în 2010, podul de pe DN 1 nu e încă gata. Potrivit contractului, termenul de finalizare a fost îngăduitor – patru luni. Într-un an, lucrările au fost însă sistate de două ori. În acest moment, constructorul promite oficial că îl va preda pe 31 august. La faţa locului, realitatea pare însă cu totul alta – poate 15 septembrie. Vineri, doi oameni păzeau podul.
Nici urmă de muncitori. Au explicat simplu: s-a turnat primul strat de asfalt şi timp de şapte zile acesta trebuie protejat. Cei do