Unii analişti spun că este din cauza crizei, în timp ce alţii consideră că programele TV şi filmele pe Internet reprezintă principalul motiv
Problemele economice ale SUA determină americanii să renunţe la abonamentele TV prin cablu şi satelit, potrivit unei analize realizate pe baza rapoartelor financiare ale companiilor din acest domeniu, de către Associated Press, citată de USA Today.
În 2010, această industrie a înregistrat o scădere mică a numărului de abonaţi, însă acest trend a prins contur anul acesta: un număr record de americani a renunţat, în 2011, la aceste servicii.
Cauza principală pare să fie rata mare a şomajului sau problemele din piaţa imobiliară, care au determinat mulţi tineri americani să nu îşi mai cumpere locuinţe şi, prin urmare, să nu îşi mai facă abonamente pentru cablu TV.
Filmele şi emisiunile pe Internet sunt mai ieftine
Însă este de asemenea posibil ca americanii să renunţe la cablu în favoarea programelor şi a filmelor pe Internet, care sunt mult mai ieftine.
O asemenea provocare ameninţă de mai mult timp industria. În cazul în care motivul renunţării la cablu este reprezentat de migrarea către Internet, telespectatorii se pot aştepta la intensificarea restricţiilor pentru filmele şi programele TV online, companiile de televiziune şi producătoare de filme încercând să se asigure că sunt plătite pentru ceea ce produc.
Potrivit datelor AP, opt din cele mai mari nouă companii care fac abonamente TV au pierdut, în perioada aprilie-iunie 2011, 195.700 de utilizatori.
Acesta este primul trimestru în care grupul de companii, care deţine 70% din această piaţă, a pierdut abonaţi. Grupul include, de asemenea, şi cele mai mari patru companii de cablu care au pierdut abonaţi începând cu acum câţiva ani.
Alte companii care fac parte din grup sunt operatorii de telefonie Veriz