Ideea ministrului Elena Udrea de a organiza trasee turistice despre perioada comunista s-ar putea transforma intr-un succes, mai ales ca acestea nu ar putea fi oferite in nicio alta destinatie din lume, afirma Stefan Liute, cofondator si director de strategie al Grapefruit, una dintre cele mai mari companii de branding de pe piata locala.
Scornicesti- locul in care s-a nascut fostul dictator, balconul Comitetului Central al Partidului Comunist Roman unde Ceausescu a tinut ultimul discurs, inchisoarea de la Doftana in care a petrecut aproximativ doi ani si unitatea militara de la Targoviste in care a fost impuscat sunt cateva dintre zonele pe care ministrului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) vrea sa le introduca in traseul care sa le prezinte celor interesati detalii despre viata lui Nicolae Ceausescu.
„Este o idee buna pentru ca interesul strainilor, nu atat pentru comunism, cat pentru Nicolae Ceausescu, este foarte mare. Daca sunt bine organizate, astfel de trasee vor fi un succes. Si, fiind unice, nu vor putea fi replicate de nicio alta destinatie turistica din lume. E firesc sa ne asumam propria istorie si personajele ei ilustre. Trebuie doar s-o facem fara a cadea in kitsch sau derizoriu. Printre avantaje as include unicitatea si notorietatea subiectului. Nu trebuie sa investim niciun cent in a face numele fostului dictator cunoscut in lume. Dezavantajul principal este riscul de formare sau intarire a unor asocieri negative despre Romania, cum ar fi saracia, pesimismul si «intunericul» in general”, explica Stefan Liute (foto).
Specialistul in branding ar alege sa promoveze aspectele deosebite ale vietii si personalitatii fostului dictator si ar combina detaliile si informatiile despre viata privata si publica a acestuia.
"In general, as prezenta o imagine nuantata, cu elemente contrastante. Acesta este in fond si a