Foto: Alexandru Molovata / Jurnalul Naţional Scoaterea sistemului punctelor de penalizare, mărirea amenzilor, dar şi creşterea perioadei de suspendare a permisului pentru cazurile de violenţă în trafic, iată câteva dintre propunerile care ar putea schimba Codul Rutier. "Nici vorbă despre confiscarea maşinilor. Ar fi utilă, dar nu este constituţional să facem acest lucru. Într-adevăr, ne gândim la scoaterea punctelor de penalizare, la mărirea amenzilor şi totodată ne gândim la o perioadă mai lungă de suspendare a permiselor în cazul violenţelor în trafic pentru ambii şoferi", a prezentat pentru Jurnalul Naţional propunerile de modificare a Codului Rutier Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Rutiere.
"Sunt modificări care pot aduce un climat de îmbunăţire a siguranţei în trafic. Aplicând sancţiunea, executând-o şi mărind cuantumul acesteia, considerăm că este o măsură bună pentru prevenirea unor astfel de fapte. Eliminându-se punctele de penalizare, în astfel de situaţii nemaifiind punctele, nici permisul de conducere nu se mai reţine la un cumul de 15 puncte, cum prevede în prezent actul normativ", a declarat comisarul-şef Paul Toma, din cadrul Direcţiei Rutiere.
Lucian Diniţă susţinea într-un interviu acordat Jurnalului Naţional că anul 2009-2010 a adus, după mulţi ani, o scădere istorică a numărului de accidente rutiere pe şoselele ţării. Şeful Direcţiei vorbea despre o altă meteahnă a şoferilor români: agresivitatea în trafic, pentru care se caută încă o definiţie. Acesta sublinia totodată eterna problemă a amenzilor rutiere, subliniind faptul că ţara noastră are cele mai mici amenzi şi că oricum ele nu sunt plătite de cei care le încasează. Rămâne însă de văzut dacă propunerile celor de la Rutieră vor ajunge să fie aplicate în trafic sau vor fi respinse de Parlament.
Liviu Popa, şeful Poliţiei Române, cel care a anunţat pri