Cifra de 100 de miloane de euro reprezintă cheltuielile anuale realizate de către Radio România Actualităţi, jumătate din această sumă fiind fonduri de la bugetul de stat, cealaltă jumătate reprezentând-o, în cea mai mare parte, taxa radio plătită de cetăţeni şi de companii. În acelaşi timp, TVR are un buget de aproximativ 180 de milioane de euro, un sfert de la buget direct, restul fiind majoritar din taxe. Dacă adăugăm faptul că în fiecare an apar majorări în finanţare celor două instituţii publice de media din România, bugetul cumulate al acestora se ridică la suma de 300 de milioane de euro. Atfel, bugetul celor două instituţii echivalează cu aproximativ 1% din bugetul de stat. Estimată iniţial de Media Fac Book la 306 milioane de euro, piaţa de publicitate din România scade cu fiecare zi, specialiştii estimând că va ajunge în 2011 sub 300 de milioane de euro. Astfel, chiar şi cu cifre aproximative, principiul care iese la iveală este că zecile de televiziuni, sutele de radiouri, ziare naţionale şi locale, miile de site-uri private din România cheltuiesc, toate la un loc, cât se investeşte anual din bugetul de stat pentru RRA şi TVR.
Gestiune deficitară a banului public
„Este normal să existe un corespondent în media publică pentru că ea are nişte caracteristici specifice şi anume partea educaţională şi partea de cultură care de cele mai multe ori în privat nu au aceeaşi parametri, dar întotdeauna sumele cheltuite pe această zonă sunt mult mai mari decât ar trebui. Acolo gestiunea banului public nu este cea mai bună.”
Cristian Georgescu, director Televiziunea Târgu-Mureş
Bugetele ar putea fi reduse
„Ideea de televiziune şi radio public nu e greşită, există şi în ţări mai civilizate cum sunt şi SUA. Acolo finanţarea, în schimb, vine din trei surse, de la stat, de la contributori şi de la firme private şi din câte ştiu ponderea nu es