Expunerea comercială şi reclamele pe care le văd la televizor, pot transforma copiii în mici şantajişti, gata să facă orice pentru a obţine produsul dorit. Noi cercetări au demonstrat că există o legătură directă între reclamele pe care le văd şi încercările copiilor de a obţine ce văd la televizor.
Multe mame se confruntă cu imposibilitatea de a-şi linişti copilul, atunci când acesta vrea ceva ce părintele nu-i poate cumpăra.
Explicaţia este simplă: cu cât vede mai des o reclamă şi se familiarizează cu ea, cu atât copilul va deveni mai insistent şi îşi va dori mai mult produsul pe care îl vede.
O cercetătoare din Washington a studiat fenomenul pe 64 de mame de copii până în cinci ani. Mamele au fost întrebate cât timp petrec copiii în faţa calculatorului sau a televizorului . Răspunsurile au fost comparate cu preferinţele copiilor în materie de dulciuri. S-a constatat o relaţie directă între timpul petrecut la tv şi dulciurile pe care şi le doresc, relatează dailymail.co.uk.
Mai mult, pentru produsele de la televizor, copiii devin mult mai sâcâitori decât pentru cele care nu au reclame.
Este de înţeles deci, de ce un copil este mult mai atras de cereale, de exemplu, decât de un morcov. Indiferent cât vă chinuiţi să-i arătaţi că morcovul este mai sănătos, el va prefera ce vede la televizor.
Această încercare de manipulare creşte până la vârsta de 11 ani, după care scade treptat.
Soluţia este la fel de simplă. Limitarea accesului copilului la strategiile de marketing şi stabilirea unor reguli fixe. Indiferent de metodele pe care le vor folosi copiii să obţină ce vor, părinţii nu trebuie să cedeze.
“Dacă un un copil de cinci ani obţine ce vrea prin manipulare, când va avea 15 ani, acel copil nu va avea nicio problemă în a manipula pe toata lumea în interesul lui”, a declarat cercetătoarea acestui studiu.