Peste 935 de kilometri de drumuri ar trebui curăţate, în funcţie de importanţă. Şefii judeţului Bacău nu au însă şi bani pentru proiectul deja aprobat, în schimb au datorii la firma care s-a ocupat de drumuri iarna trecută.
Strategia de deszăpezire a judeţului Bacău pentru iarna 2011-2012 va ţine cont, în primul rând, de importanţa drumului şi nivelul de clasificare. Asta au decis consilierii judeţeni care au aprobat deja planul de deszăpezire. Conform acestuia, doar 436,39 de kilometri de drumuri judeţene din cei peste 935 de kilometri aflaţi în administrarea Consiliului Judeţean (CJ) vor avea prioritate la deszăpezire.
„Întâietate vor avea sectoarele de drumuri cuprinse la nivelul II de viabilitate. Urmează apoi cele clasificate ca fiind de nivel III şi abia la final cele de nivelul IV, unde sunt trecute drumurile grav înzăpezite sau foarte puţin circulate pentru care cheltuielile necesare întreţinerii pe timpul iernii sunt foarte mari“, a explicat Valentin Palea, directorul Serviciului Public Judeţean de Drumuri (SPJD) Bacău, în raportul întocmit pentru consilieri.
Concret, în judeţul Bacău, 398 de kilometri de drumuri sunt trecuţi la nivelul III de viabilitate, în timp ce 100 de kilometri sunt clasificaţi ca fiind de nivelul IV. Tot în ultima şedinţă consilierii judeţeni au decis ca sectoarele de drum cu risc ridicat de înzăpezire să fie apărate cu parazăpezi. La această categorie sunt 3 kilometri de drumuri.
Restanţe de 100.000 de lei
Chiar dacă planul a fost „bătut în cuie“ şi aprobat în unanimitate de către consilieri nimeni nu ştie de unde vor fi luaţi banii pentru acoperirea cheltuielilor. Asta în condiţiile în care, SPJD Bacău are deja o restanţă de 100.000 de lei către firmaTehnostrade, cea care a realizat deszăpezirea în iarna 2010-2011.
„În bugetul judeţului nu este prevăzută nicio sumă pentru deszăpezire pentru iarna 2