Criza economică afectează şi echipele din prima ligă spaniolă. În timp ce Barcelona şi Real Madrid adună fiecare cîte 30 de milioane de euro din publicitate pe tricouri, restul trebuie să se mulţumească doar cu mărunţişuri. Valencia şi Villarreal, care joacă în Liga Campionilor, şi Atletico şi Sevilla în Europa League, nici măcar nu au sponsor pe tricou!
În galeria foto de mai jos poţi vedea cum şi-au prezentat cluburile echipamentul de joc fără sponsor
Ar fi prima dată cînd patru dintre cele mai puternice cluburi din liga spaniolă ar avea tricourile "curate", scrie cotidianul Marca. Şefii de la Valencia, Villarreal, Atletico şi Sevilla au ajuns la concluzia că nu e rentabil să vîndă spaţiul de pe echipament pentru mai puţin de 3 milioane de euro. Sumă pe care însă n-o oferă nimeni!
Atletico Madrid a luat pînă acum de la Kia circa 7 milioane de euro pe an, timp de 6 sezoane în care a purtat pe piept numele firmei coreene de automobile. Acum, contractul nu a mai fost înnoit, iar clubul din capitala Spaniei caută o companie dispusă să ofere cel puţin 5 milioane de euro pe an.
Ceva asemnănător s-a petrecut şi cu Villarreal, Sevilla şi Valencia. "Submarinul galben" a terminat contractul cu "Aeroport Castello" şi va fi primul sezon pe prima scenă cînd nu va avea sponsor pe piept. Şi asta chiar cînd joacă din nou în Liga Campionilor.
Sevilla caută să prelungească înţelegerea cu 12bet, casă de pariuri ce a plătit pînă acum 3,5 milioane pe an, iar Valencia speră la fel, cu Unibet, deşi e greu de crezut că vor primi aceşti bani.
Celelalte 9 echipe din prima ligă spaniolă abia dacă strîng împreună 10 milioane de euro din sponsorizări! Sporting, Levante şi Real Sociedad au sprijin de la primăriile locale, iar restul se învîrt între cele două milioane primite de Athletic Bilbao de la Petronor şi cei 400.000 de eu