Desi Romania a iesit de pe lista celor mai atractive 30 de tari emergente pentru investitorii in retail, jucatorii din domeniu au mizat pe o expansiune mai ieftina pe timp de criza si au continuat sa deschida noi magazine. Pe ce se bazeaza optimismul lor, cand consumul nu da semne de revenire, iar perspectivele economice nu sunt deloc incurajatoare?
“Un complex de tip cash & carry este menit sa functioneze cativa zeci de ani. De aceea, decizia de a realiza o astfel de investitie nu poate tine punctual de conjunctura economica favorabila sau mai putin favorabila la un anumit moment dat”, a declarat pentru Wall-Street.ro Alexandru Vlad (foto), directorul executiv al lantului de magazine cu vanzare angro Selgros Cash & Carry Romania.
Declaratia sa vine in contextul in care retailerul a anuntat ca la inceputul iernii va deschide un nou magazin, in Constanta, printr-o investitie estimata la 20 de milioane de euro. Constructia a inceput luna aceasta, iar magazinul va avea o suprafata de vanzare de 10.000 de metri patrati.
Unitatea va fi cea de-a 19-a in cadrul retelei si prima inaugurare dupa doi ani de pauza.
“Valoarea investitiei este un factor determinant in luarea deciziei de a implementa un spatiu comercial intr-un anume loc. Daca nu exista posibilitatea de recuperare a investitiei intr-un termen rezonabil, de obicei intre 8 si 10 ani, atunci ea nu isi mai are o justificare economica de a fi efectuata”, a mai spus Vlad.
Selgros Cash & Carry va ramane, cel mai probabil, singurul jucator din segmentul cash & carry care se va extinde anul acesta, in contextul in care concurentul sau direct – Metro Cash & Carry – nu a facut, pana acum, niciun anunt in privinta expansiunii.
Pe de alta parte, o retrospectiva a ultimelor opt luni arata ca atat retailerii cu dominanta alimentara, cat si cei din electroIT si chiar bricolaj au apasat pe pedal