Problemele cu care se confrunta economia la nivel mondial a determinat foarte multi oameni de afaceri se fie nesiguri si sa devina precauti, dar, in Romania, pana la finalul acestui an nu vor exista schimbari dramatice in ceea ce priveste cheltuielile in publicitate, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Radu Florescu, fondatorul si directorul general al Centrade Saatchi & Saatchi, unul dintre principalele grupuri de comunicare de pe piata locala.
„Climatul nesigur, cu care se confrunta atat SUA cat si Europa in momentul de fata, a nelinistit multi investitori si lideri de business la nivel global. Nimanui nu-i plac surprizele, cu atat mai putin cele neplacute. Oscilatiile de pe pietele internationale din ultimele saptamani i-au determinat pe toti sa se simta inconfortabili. Cand oamenii sunt nesiguri, devin precauti. Evident, aceasta stare de fapt are un impact asupra strategiei de business si determina o retragere, iar advertisingul va fi cu siguranta afectat de aceste restrictii”, explica Florescu.
El adauga ca recenta stabilizare a pietei i-a facut pe clienti sa fie mai relaxati, dar este inca prea devreme de spus cum vor evolua bugetele de marketing ale acestora in urmatoarea perioada.
Anul trecut, investitiile in promovare au fost de circa 316 milioane de euro, conform studiului Media Fact Book realizat de agentia Initiative Media, iar conducerea agentiei se asteapta ca anul acesta sa scada la 306 milioane de euro. In 2008, anul in care in Romania au fost inregistrate cele mai mari bugete de promovare, piata de media era de aproximativ 540 de milioane de euro.
„Anumite <