Contribuabilii, atât persoane fizice cât şi juridice, au la dispoziţie începând cu data de 18 august un nou sistem de plată a taxelor şi impozitelor pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice, în colaborare cu instituţiile de credit.
Este vorba despre un sistem simplificat pentru plata impozitelor şi taxelor, în relaţia cu bugetul general consolidat, pentru persoanele fizice care sunt clienţi ai acestora, fără perceperea de comisioane bancare. “Absolut toate aceste măsuri sunt venite în sprijinul agenţilor economici. Acesta este viitorul şi noi dorim să uşurăm munca lor, să scurtăm perioada de aşteptare şi să îmbunătăţim relaţiile între fisc şi contribuabil”, a declarat Deneş Iren, directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş.
Cetăţenii pot accesa serviciile acestui sistem prin internet banking sau la ghişeele băncilor utilizând o aplicaţie, pusă la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice cu ajutorul căreia pot completa documentul de plată. Prin intermediul acestui sistem simplificat cetăţenii pot obţine informaţii legate de tipul obligaţiilor de plată şi instituţiile publice beneficiare fără a mai fi necesar să cunoască toate detaliile legate de coduri IBAN ale conturilor de venituri bugetare sau coduri fiscale ale instituţiilor publice. Acest sistem oferă posibilitatea cetăţenilor de a plăti impozite şi taxe, precum impozitul pe veniturile din cedarea folosinţei bunurilor, taxe consulare, impozitul pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport, inclusiv amenzi, către orice primărie, indiferent de judeţul în care aceasta este localizată.
Sistemul este operaţional din data de 18 august pentru clienţii Băncii Comerciale Române, urmând ca din luna septembrie să fie
operaţional şi pentru clienţii CEC şi Bancpost.
În judeţul Mureş sunt 28.000 de contribuabili persoane juridice, 12.000 de persoane fizice