Compania are în plan extinderea activităţii şi vrea să asigure comenzi noi pentru construcţia de nave
Şantierul naval Daewoo Mangalia intenţionează să îşi majoreze capitalul social în noiembrie, simultan cu extinderea activităţii şi asigurarea de noi comenzi pentru construcţia de nave.
Reprezentanţii Ministerului Economiei au prezentat Guvernului o informare privind situaţia societăţii cu capital mixt Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), problemele ridicate de conducerea şantierului naval, stadiul discuţiilor purtate cu partenerul coreean şi soluţiile avute în vedere la aceste probleme din punct de vedere tehnic, economic şi juridic.
"Soluţiile avute în vedere se referă, pe de o parte, la reîntregirea capitalurilor DMHI prin aporturi în numerar şi în natură şi/ sau prin conversia unor creanţe certe lichide şi exigibile şi, pe de altă parte, la revitalizarea activităţii şantierului prin noi comenzi de nave şi prin lărgirea obiectului de activitate în domeniul structurilor sudate", au declarat reprezentanţi ai Ministerului Economiei, citaţi de Mediafax. Potrivit acestora, cele două părţi au căzut de acord ca un astfel de plan să fie aplicat până la jumătatea lunii noiembrie, soluţiile urmând să fie finalizate prin negocieri cu partenerul coreean în cursul lunii septembrie.
Capitalurile proprii ale DMHI s-au erodat urmare a creşterii preţului oţelului, începând cu anul 2004, ceea ce a dus la scăderea considerabilă a profitabilităţii companiei în perioada 2005-2008, conform Ministerului Economiei. În plus, şantierul naval s-a confruntat şi cu migraţia forţei de muncă calificate, după anul 2007, care a determinat o scădere a productivităţii muncii şi întârzieri în livrarea proiectelor, dar şi cu scăderea comenzilor şi preţurilor contractuale, ca urmare a crizei economice şi financiare mondiale, cu consecinţă asupra scăderii profitabilit