Carpatcement Holding, compania cu care concernul german HeidelbergCement opereaza pe piata cimentului din Romania, a obtinut anul trecut un profit net de 56,3 mil. Euro, cel mai mare castig dintre cei trei “grei” de pe piata, dupa cum rezulta din bilanturile pe 2010 depuse de companii si publicate de Finante. Cele trei companii – Carpatcement, Holcim si Lafarge – isi impart aproape in mod egal piata cimentului, unde vanzarile cumulate ale acestora s-au situat anul trecut in intervalul 500 – 550 mil. Euro.
Lafarge Ciment Romania, producatorul de ciment aflat in portofoliul grupului francez Lafarge, a realizat anul trecut un profit net de 55,6 mil. Euro la o cifra de afaceri de 170 mil. Euro, ceea ce indica o marja neta de 32,7%, cea mai buna de pe piata. In anii dinainte de criza economica, compania franceza lucra si cu o marja neta de 40%.
Holcim Romania, subsidiara locala a grupului elvetian Holcim cu operatiuni in ciment, betoane si agregate, a raportat pentru 2010 un profit net de 7,9 mil. Euro si o cifra de afaceri de 196,4 mil. Euro.
Desi toate cele trei companii concureaza atat pe piata cimentului, cat si pe cea de betoane, respectiv de agregate, structurile cu care opereaza sunt organizate diferit: in timp ce Holcim are toate liniile de business concentrate intr-o singura mana (companie) – Holcim Romania, Carpatcement are pentru fiecare din cele trei activitati cate o companie. Lafarge opereaza cu o companie pe segmentul cimentului, in timp ce betoanele si agregatele sunt in portofoliul altei firme, in timp ce operatiunile de pe piata gipsului sunt administrate de Lafarge Arcom Gips. In ceea ce priveste businessul cu gips, francezii au anuntat recent ca negociaza vanzarea lui catre belgienii de la Etex, tranzactie in care sunt incluse si activele din Romania si care urmeaza sa fie finalizata in perioada urmatoare. Lafarge ac