Cu 20.000 de dolari pe lună, timp de un an, PSD şi-a „ferchezuit“ imaginea în faţa americanilor, printr-un act încheiat de PSD pe vremea când era condus de Mircea Geoană. Contractul încheiat în perioada mai 2009-mai 2010 a expirat exact cu două luni înainte ca Mircea Geoană să anunţe fastuos că va efectua o vizită în SUA.
Prin documentul pus la dispoziţia „Adevărul" de reprezentanţii Institutului pentru Politici Publice (IPP) şi semnat de social-democratul Valeriu Zgonea, în numele Secretariatului General al PSD, firma de lobby „Global Policy Initiatives" (GPI) se angaja să le ofere consultanţă social-democraţilor pe probleme de comunicare, strategii guvernamentale, planificare şi relaţii publice.
Pentru a-şi îmbunătăţi relaţiile cu SUA, PSD era sfătuit să cultive legături printre liderii americani şi factorii de decizie. Totodată, social-democraţii erau consiliaţi să colaboreze „într-o manieră strategic-agresivă cu partenerii democraţi". Să îi informeze pe politicienii americani în privinţa PSD, să promoveze agenda social-democraţilor şi să caute suport pentru aceştia în interiorul administraţiei Obama sunt câteva dintre obiectivele pe care firma de consultanţă se angajează să le onoreze la finalul contractului având ştampila „Secretar general/ Consiliu Naţional/ Partidul Social Democrat".
Alt rezultat trecut în „caietul de sarcini" este crearea unei „imagini publice" a PSD la Washington, printr-o strategie media globală, bine pusă la punct. Sfaturile au avut şi un preţ: 20.000 de dolari pe lună, din mai 2009 până în mai 2010.
La două luni după expirarea contractului, liderul PSD Mircea Geoană, în calitate de preşedinte al Senatului, nemaifiind preşedinte PSD, a anunţat printr-un comunicat că va efectua o vizită oficială importantă în SUA, între 20-30 iulie 2010, unde urma să se întâlnească, printre alţii, cu liderul Senatului SUA, Harry Rei