Fabrica de îngheţată a reuşit să-şi consolideze afacerea în ultimii ani. Anul trecut a produs 7.800 de tone de îngheţată, iar anul acesta cornetul fabricat la Top Gel s-a vândut în 15 milioane de exemplare.
Îngheţata Top Gel a topit gusturile românilor şi pe perioada crizei. Producătorul local de îngheţată, a cărui fabrică se află în comuna doljeană Cârcea, a reuşit să ajungă în această vară la aproape 700 de salariaţi şi la 25.000 de clienţi distribuiţi pe întreg teritoriul ţării. Afacerea s-a dezvoltat constant în ultima perioadă, datorită „unui mix de investiţii complexe“, aşa cum afirmă managerul companiei, Adriean Asan Mic. GdS vă prezintă cum a reuşit o companie locală să învingă barierele legate de piaţa de desfacere, de scăderea consumului şi de creşterea fiscalităţii, probleme cu care se confruntă mii de alte firme în această perioadă.
Cum a început totul
Afacerea cu îngheţată a început în 1994. În 2006, deja s-a construit fabrica modernă de la Cârcea, unde se produc acum 90 de sortimente de îngheţată. Asociatul unic de acum, Petre Popa, are 55 de ani şi este de profesie prelucrător prin aşchiere. „Pentru mine brandul Top Gel înseamnă totul! Încă de pe vremea lui Ceauşescu am vrut să fac afacerea mea şi încă de pe atunci aveam şi altceva, pe lângă salariu. Am fost muncitor. Am început afacerea cu un dozator de suc în 1992. Apoi am trecut la maşini de îngheţată pe care le puneam în magazine. Apoi am ajuns la producţie“, povesteşte Petre Popa, proprietarul fabricii Top Gel. El consideră că în România piaţa îngheţatei are potenţial de dezvoltare: „Se poate şi mai mult de atât. La noi îngheţata este un produs de impuls, pe care omul îl cumpără şi îl mănâncă pe stradă, pe când în străinătate îngheţata este un desert, consumat mult mai des“.
Reţeta succesului: calitate bună, preţ mic şi costuri reduse
Top Gel