* acestea încep în clasa a II-a şi se termină cu Evaluarea Naţională din clasa a IX-a * în clasa a VI-a se evaluează elevii la limbă şi comunicare şi matematică şi ştiinţe
După ce trece de clasa pregătitoare, elevul mai susţine încă două sau trei testări până ajunge în clasa a IX-a, la finalul căreia susţine Evaluarea Naţională. Admiterea la liceu se face în baza portofoliului educaţional. Dacă numărul de candidaţi depăşeşte numărul de locuri, admiterea se face luând în calcul 70% portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu şi media la probele Evaluării Naţionale, şi 30% nota obţinută la proba de admitere stabilită de unitatea de învăţământ. Proba aceasta se va putea da la cel mult două discipline. La medii egale, diferenţierea o va face portofoliul educaţional. Ca urmare, portofoliul educaţional al elevului - actul de identitate educaţională, după cum e numit în Legea Educaţiei, este foarte important, iar rezultatele evaluărilor din gimnaziu incluse în portofoliu devin elemente esenţiale. Despre evaluarea după clasa pregătitoare am scris în ediţia de ieri. Astăzi vă oferim detalii despre celelalte evaluări de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.
Testare la scris-citit şi matematică încă din clasa a II-a
Toate aceste evaluări sunt, de fapt, testări pe care le vor da elevii şi care se vor desfăşura după tipicul evaluărilor naţionale. Se vor da în luna mai, iar modelele de subiecte şi baremele corespunzătoare vor fi publicate începând cu 30 noiembrie 2011, pe site-ul www.subiecte2012.edu.ro. Toţi elevii susţin testările în clasa a II-a şi a VI-a, iar rezultatele vor fi trecute în portofoliul elevului. În clasa a IV-a numai unii elevi, selectaţi conform criteriilor Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), vor da testul, iar rezultatul nu va fi trecut în portofoliu. Interesant este că cei prinşi că