Un site american, ce aparţine companiei Procter&Gamble, este dur atacat de critici, fiind acuzat că încurajează tinerele adolescente să se înfrumuseţeze excesiv. Site-ul BeingGirl comercializează produse pentru îndepărtarea părului şi alte produse de înfrumuseţare ale firmei Procer&Gamble.
Iniţial, Procter&Gamble oferea doar sfaturi şi informaţii cu privire la schimbările fizice care apar în urma pubertăţii, fiind asociat cu produsele Allways si Tampax.
Ulterior însă, alături de consultanţă, Procter&Gamble a început să-şi direcţioneze clientela spre lenjeria de corp “fierbinte” şi spre produsele de îndepărtare a părului făcute de propria marcă.
Reprezentanta asociaţiei “Uniunea mamelor“, Rachel Aston, a criticat dur site-ul pentru adolescente, numindu-l un instrument clar de marketing şi o încurajare a sexualitaţii la copii.
Ea spune că site-ul oferă informaţii greşite tinerelor fete, într-o perioadă foarte vulnerabilă a vieţii lor.
“Site-ul încurajează tinerele fete să se epileze, cu scopul de a le induce cum trebuie să arate. Adolescentele sunt bombardate de mesaje prin care li se spune că o dată cu menstruaţia, trebuie să îşi facă griji pentru felul în care arată picioarele lor“, declară Rachel.
“Pornografierea culturii şi a copilariei“
Un alt critic al imaginii promovate de Procter&Gamble este şi Rebecca Mordan, asociată a Organizaţiei Feministe din Londra. Aceasta a declarat drept “grosolane“ tehnicile prin care compania îşi promovează produsele de marketing agresiv.
“Fetelor li se spune că ar fi bine să se epileze cât mai curând, chiar inainte de prima menstruaţie, neţinând cont că acest lucru se poate întampla la opt sau nouă ani, când ele sunt nişte copile.”
Morgan critică de asemenea imaginea lenjeriei “fierbinţi” promovate de site şi o asociază pornografierii copilariei, adăugând că site-ul trebuie închis.
A