În 2010 doar doi dintre cei mai mari zece jucători de pe piaţa auto (producţie de maşini şi vânzare) mai înregistrau pierderi, în timp ce ceilalţi opt au raportat un profit net cuprins între 1,2 mil. euro în cazul Toyota România şi 71 mil. euro în cazul Dacia.
Cu toate că profitul i-a scăzut cu aproape 50% anul trecut, de la aproximativ 38 mil. euro (valoare netă) la aproape 21 mil. euro în 2010, Porsche România îşi păstrează titlul de cel mai profitabil importator de pe piaţa auto locală.
Tot anul trecut şi Mercedes-Benz a revenit pe plus după doi ani de pierderi, înregistrând un profit net de 3,3 mil. euro. Cea mai mare pierdere înregistrată de o companie auto din top zece a fost înregistrată de Ford România, în condiţiile în care constructorul american a produs doar în serie mică şi a realizat investiţii în uzina de la Craiova. Cea mai mare pierdere a unui importator a fost punctată de AutoItalia, de aproape 14 mil. euro. Compania AutoItalia a fost vândută anul acesta de omul de afaceri Herbert Stein către Mediterranean Car Company, importatorul Fiat din Israel.
În total, cele mai mari zece companii din auto de pe piaţa locală au rulat anul trecut aproape 4 mld. euro şi au avut un profit de peste 33 mil. euro, cea mai mare contribuţie având-o Automobile Dacia.
În ceea ce priveşte evoluţia angajaţilor, singura companie care a punctat o creştere a fost Automobile Dacia, care a ajuns la aproape 14.000 de salariaţi, cu 10% mai mult decât în anul anterior, în timp ce reducerea cea mai mare a făcut-o Mercedes-Benz România, de aproape 24% la 140 de angajaţi.
În 2010 doar doi dintre cei mai mari zece jucători de pe piaţa auto (producţie de maşini şi vânzare) mai înregistrau pierderi, în timp ce ceilalţi opt au raportat un profit net cuprins între 1,2 mil. euro în cazul Toyota România şi 71 mil. euro în cazul Dacia.
Cu toate