BMW Performance a fost creat pentru cei care după ce şi-au cumpărat o maşină normală pot mări puterea motorului şi monta tot felul de "gadgeturi", inclusiv un kit aerodinamic.
Orice cal putere, orice Newton-metru în plus creşte adrenalina pasionaţilor, iar BMW s-a mişcat repede. Prin urmare, a creat divizia "Performance", care oferă kit-uri de sporire a performanţelor pentru maşinile bavareze deja achiziţionate. Un fel de tuning de casă!
BMW-ul e BMW, indiferent de model. Şi, totuşi, tipologia diferă. Pentru cei care pun accentul pe imagine, există versiunile mai cuminţi, de pînă în 200 CP. Pentru cei mai pretenţioşi, apar motorizările între 200 şi 340 CP, iar pentru "extremişti" au fost fă cute "M"- urile.
Ce se întîmplă însă cu cei care şi-au luat deja un BMW şi vor mai mult de la el?
Pentru aceştia şi nu numai, a luat naştere divizia "Performance", ce oferă kit-uri aerodinamice şi de creştere a puterii, evacuări speciale sport, scaune şi volane sport, upgrade-uri pentru frîne, etc., elemente care, puse cap la cap, pot duce un 335i, de exemplu, pînă aproape de performanţele unui M3 mai vechiuţ (335i Peformance - 326 CP / M3 E46 - 343 CP). Preţul este însă pe măsură! Dacă montezi toate "gadget"-urile Performance, poţi depăşi chiar valoarea unui M3 de bază.
Primul contact
Diferenţe notabile sau doar marketing? Testul se face pe circuit. Pe linia standurilor, stăteau aliniate aşa-zisele BMW-uri Performance (un 120d, un 135i, un 335i si un X6).
Îngrămădeală la cele două "35"-uri, iar 120d-ul a fost şi el repede adjudecat de către ceilalţi ziarişti, astfel că prima tură a fost cu X6-le. Jante cu design special, volan mai gros, îmbrăcat în piele întoarsă (priză excelentă!) şi cîteva briz-briz-uri. Dar diferenţe notabile faţă de modelul obişnuit nu prea. Confirmarea a venit imediat din partea specialiştilor BMW: maşina nu avea mon