Contractul semnat cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania a fost folosit în războiul politic dintre PSD și PDL încă de la început. Daniela Drăghia, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a explicat, într-un interviu pentru ”Evenimentul Zilei” cum s-a ajuns, în 2004, la un cost final estimat de 2,2 miliarde de euro pentru construirea celor 415 kilometri de autostradă dintre Brașov și Borș.
Democrat-liberalii acuză guvernarea Năstase, în timpul căreia a fost semnat, că a parafat cel mai dezavantajos contract pentru statul român. Social-democrații se apără spunând că în contractul atribuit în 2004, un kilometru de autostradă ar fi trebuit să coste circa 5,4 milioane de euro și nu 16 milioane de euro la cât s-a ajuns ulterior.
”Întotdeauna cei de la PSD au spus: . Au negociat așa pentru că era vorba de niște cantități țintă cu prețuri țintă, iar cantitățile nu erau calculate corect pentru că la la negocierea contractului a fost doar un studiu de prefezabilitate făcut de Iptana, nici măcar pe întreaga lungime, ci pe o secțiune, de unde s-au calculat acele cantități și s-au multiplicat cu lungimea în kilometri. Este o absurditate cum s-a ajuns la acel preț pe kilometru pentru că, acum, prețul mediu pe kilometru este circa 16 milioane de euro. Și s-ar fi ajuns la mult mai mult”, a explicat oficialul de la CNADNR.
2,3 miliarde de euro pentru 298 de kilometri
La începutul lunii când a anunțat semnarea acordului cu Bechtel prin care americanii renunță la toate tronsoanele de pe Autostrada Transilvania, cu excepția secțiunii dintre Suplacul de Barcău și Borș, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, afirmă că, dacă am fi continuat lucrările cu Bechtel pentru întreaga autostradă, am fi plătit la final circa 9,9 miliarde de euro. Așa, vom achita pentru întreaga autostradă circa 3,8 milioa