Proiectul Autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni nu a primit aviz de mediu din partea ANPM. CNADNR a cerut la începutul lunii mai emiterea avizului de mediu pentru demararea proiectului privind construirea autostrăzii din Moldova. Agenţia de mediu a respins cererea motivând că documentele solicitate nu au fost trimise în timp util de către Companie.
Autostrada are o lungime de 307 kilometri şi este un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor. De altfel, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni a fost prezentat şi chinezilor, o dată cu vizita oficială de săptămâna trecută. Potrivit unor estimări iniţiale, valoarea proiectului se poate ridica la suma de aproape 7 miliarde de euro. Cel mai probabil, spun surse din Ministerul Transporturilor, autostrada va fi construită în regim de parteneriat public – privat.
În acest moment, pentru fiecare tronsoan al viitoarei autostrăzi au fost aleşi proiectanţii. Astfel că, tronsonul Târgu-Mureş – Ditrău cu o lungime de 91,6 kilometri este proiectat de SC SEARCH Corporation SRL, tronsonul Ditrău – Târgu Neamţ are 118 km şi este proiectat de SC IPTANA SA, iar tronsonul Târgu Neamţ – Ungheni, în lungime de 100,6 km este proiectat de SC INOCSA.
În prezent, legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B. Cele patru drumuri naţionale fac fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic. "În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele de Transport Pan-european nr. IV şi IX", se arată pe site-ul CNADNR. "Cele două culoare existente nu pot asigura viteze superioare de circulaţie în condiţii de siguranţă şi confort, iar, în urma unei analize de trafic, s-a constatat că acestea nu pot prelua fluxurile sporite de trafic, g