Vânzările de vehicule din România au scăzut în primele şapte luni cu peste 10%, la 61.000 vehicule
Declinul a fost determinat de funcţionarea greoaie a programului Rabla, nedeductibilitatea TVA pentru persoanele juridice şi accesul greu la finanţare
În topul celor mai vândute autoturisme, primul loc este ocupat de Dacia, cu peste 15.000 unităţi
Funcţionarea greoaie a programului Rabla, nedeductibilitatea TVA la achiziţia autoturismelor de către persoanele juridice şi accesul greu la finanţare a populaţiei au făcut ca în primele şapte luni ale acestui an piaţa auto să scadă cu peste 10%, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Totuşi, reprezentanţii Asociaţiei afirmă că până la finele anului piaţa s-ar putea redresa.
Astfel, vânzările de vehicule au scăzut în primele şapte luni cu 10,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 61.080 unităţi, iar livrările de autoturisme au înregistrat un declin de 15%, la 52.249 unităţi, conform datelor APIA, citate de Mediafax. "Principalele cauze pe care le vedem ca fiind responsabile de această situaţie sunt funcţionarea greoaie a programului de stimulare a înnoirii parcului auto, menţinerea nedeductibilităţii TVA la achiziţia autoturismelor de către persoanele juridice, precum şi accesul dificil la resurse de finanţare pentru achiziţia de autovehicule pentru marea majoritate a populaţiei", se arată într-un comunicat al Asociaţiei.
În iulie au fost vândute 10.407 vehicule
În iulie, comparativ cu luna anterioară, au fost vândute 10.407 vehicule, cu 11% mai puţine, şi 9.016 autoturisme, în scădere cu 13%.
Piaţa vehiculelor comerciale a avansat în perioada analizată cu 26%, la 8.343 unităţi, iar în iulie faţă de iunie a crescut cu aproape 3%, la 1.346 de unităţi.
Producţia de vehicule a înregistrat o scădere totală de 8,4%, la