Dupa ce au esuat cu vanzarea actiunilor Petrom, guvernantii nu par sa fi invatat mare lucru, dovada ca vor sa vanda tot prin intermediul Bursei 20% din actiunile Tarom, o companie cu pierderi uriase. "Putem scrie, deja, cronica unui nou esec", afirma expertii citati de DailyBusiness.ro.
Fortat de FMI, prin acordul preventiv, sa scoata la vanzare actiuni ale firmelor neperformante, Guvernul a decis, miercuri sa incerce "marea cu degetul", lansand o oferta la Bursa de Valori pentru una dintre companiile cu nume - Tarom, dar care a incheiat anul trecut cu date financiare negative.
Compania a incheiat anul 2010 cu pierderi de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), in crestere cu 41,6% fata de anul precedent.
Fostul director general al Tarom, Nicolae Demetriade, crede ca, privind numai acest aspect, sansele ca vreun investitor sa fie interesat sa aduca bani la Tarom sunt aproape nule.
"Compania este intr-o situatie financiara foarte delicata, care nu va incuraja pe nimeni sa cumpere, mai cu seama ca sunt probleme de restructurare, personal, sindicate ", afirma Demetriade.
Cine si-ar risca acum banii intr-o astfel de afacere, mai ales in vreme de criza?Nicolae Demetriade, fost director Tarom
In opinia sa, in loc sa incerce sa vanda "pielea ursului din padure", Guvernul ar fi trebuit mai degraba sa inceapa, in ceasul al 12-lea, restructurarea Tarom, iar apoi sa se gandeasca la privatizare.
"Ca sa fi listat la Bursa, trebuie sa oferi incredere investitorilor, sa ai transparenta financiara, decizionala, ceea ce nu se intampla la Tarom", afirma acesta.
Si Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene, afirma recent ca, pentru a reusi sa vanda Tarom, statul roman trebuie mai intai sa o restructureze si eficientizeze.
"Primul pas este scade