Retail-ul de lux a reusit sa isi pastreze farmecul si stralucirea chiar si in vremuri de criza: hainele, bijuteriile, ceasurile si parfumurile high-end nu au reprezentat o exceptie printre preferintele de shopping ale romanilor. DailyBusiness.ro iti prezinta mai jos cum a evoluat piata bunurilor de lux anul trecut si care sunt cele mai interesante miscari din piata.
Louis Vuitton Romania, parte a celui mai mare producator de bunuri de lux din lume Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), a reusit anul trecut sa-si dubleze profitul la 3,3 milioane de lei (783.0000 euro) de la 1,6 milioane de lei in 2009, cu toate ca la nivel local LV opereaza un singur magazin. In acelasi timp, business-ul a crescut cu 8% la 19,7 milioane de lei (4,6 milioane de euro).
Grupul international LVMH a inregistrat in 2010 un profit net de 3,03 miliarde de euro, in crestere cu 75% fata de anul anterior, in timp ce cifra de afaceri s-a majorat cu 19% la 20,3 miliarde de euro.
Luis Vuitton Romania opereaza pe plan local si doua fabrici, in judetul Sibiu, respectiv in localitatile Cisnadie si Avrig, prin intermediul companiei Somarest. Aceasta din urma a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 76 milioane de lei (18 milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul anterior, si un profit de 8,2 milioane de lei (1,9 milioane de euro), in urcare cu 71%.
Magazinul Peek and Cloppenburg, care reuneste marci precum Armani, Hugo Boss, D&G, Tommy Hilfiger, Betty Barclay, Calvin Klein si Versace, a reusit anul trecut o crestere spectaculoasa a profitului, de aproape 10 ori, pana la 8,2 milioane de lei (circa 1,9 milioane de euro). In acelasi timp, business-ul a crescut cu 14% la 56 milioane de lei (13 milioane de euro). Compania a reusit o performanta spectaculoasa in contextul in care business-ul a crescut si in 2009, cu 32% fata de 2008 (primul an de functi