În primele şase luni din 2011 vânzările de BCA au scăzut în volum cu aproximativ 5-6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în valoare piaţa s-a diminuat cu 10%, pe fondul ieftinirilor operate de producători, aflaţi într-o concurenţă acerbă, estimează Marius Dumitru Marin, CEO al grupului Macon.
"În această primă jumătate de an vânzările au fost afectate atât de nivelul preţurilor, însă şi de calitatea produselor oferite. Piaţa a început să fie din ce în ce mai atentă la eficienţa energetică a produselor de zidărie, conştientizând faptul că un produs de calitate, din acest punct de vedere, va aduce ulterior scăderi importante ale cheltuielilor cu energia termică", a adăugat el.
Unul dintre semnalele pozitive venite în prima parte a anului din zona investiţiilor de profil a fost anunţul de construcţie a unei noi fabrici Soceram, în zona Moldovei.
Producătorul de materiale de construcţii din Bucureşti a început în luna mai construcţia fabricii la Roman, proiect care necesită o investiţie de 20 milioane euro şi va fi finalizat în vara anului viitor, a declarat Roxana Gheorghe, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei.
Compania de cercetare InterBiz research & consulting arată că semnalul revenirii pe piaţa de profil va fi dat de reluarea proiectelor imobiliare, deciziile dezvoltatorilor fiind însă direct influenţate de semnalele de pe pieţele externe.
Potrivit InterBiz, livrările de BCA din primul semestru acoperă de obicei 30-40% din vânzările anuale, intervalul iulie-decembrie fiind aşadar cel mai important pentru producători.
Compania de cercetare susţine că la nivelul întregului an volumul vânzărilor ar putea scădea cu 2-3% într-un scenariu negativ, stagna sau ar putea chiar înregistra o creştere de 3-5%, într-o perspectivă optimistă. În 2010, piaţa s-a plasat la 140-150 mil. euro, în retail, iar volumul li