Retailer-ul online eMAG.ro a înregistrat în primele şase luni ale anului vânzări de 62 milioane euro, în creştere cu 52% faţă de perioada similară din 2010. Potrivit estimărilor eMAG, piaţa de comerţ electronic electro-IT s-a majorat cu aproximativ 50% în prima jumătate a acestui an.
"Piaţa online din România este cea mai avansată din regiune, fiind mai dezvoltată chiar decât unele ţări din Europa de Vest”, a declarat azi, într-o conferinţă, directorul general al eMAG, Iulian Stanciu.
Datele retailer-ului arată că tabletele PC reprezintă cel mai dinamic segment pe piaţa electro-IT, cu o creştere semnificativă de la începutul anului. EMAG.ro a vândut 6000 de tablete în primele şase luni ale anului, ceea ce ar reprezenta 45% din piaţa locală. Potrivit lui Stanciu, iPad reprezintă 60% din vânzări (cantitativ).
Pe lângă tablete, magazinul online şi-a consolidat în prima jumătate a acestui an poziţia de lider pe segmentul laptopurilor, majorându-şi cota de piaţă la 28%, în condiţiile în care piaţa de profil a revenit pe o tendinţă accelerată de creştere în această perioadă. La nivelul pieţei, în creştere cu 25% în semestrul întâi, cele mai multe laptopuri se vând online. La eMAG.ro, laptopurile reprezintă 75% din totalul de computere vândute.
În prima jumătate a anului, eMAG a lansat conceptul Marketplace, o platformă online care grupează mai mulţi retaileri şi care va contribui semnificativ atât la creşterea afacerilor, cât şi la dezvoltarea comerţului online în general, susţin reprezentanţii magazinului.
În prezent, pe site sunt disponibile două categorii noi de produse, jucării şi cărţi, însă planurile pentru a doua jumătate a anului includ diversificarea ofertei de produse.
"Să nu vă miraţi dacă la anul vom vinde şi maşini”, a precizat Radu Apostolescu, director de dezvoltare eMAG.
Potrivit lui Iulian Stanciu, eMAG ar putea fi l