Angajatul calm e mai inteligent decât cel deştept! Cel puţin pe timp de criză. Dacă îţi merge mintea, dar eşti impulsiv şi nervos la locul de muncă te poate costa jobul
Angajatorii vremurilor noastre preferă oamenii liniştiţi decât cei agitaţi. Pe timp de criză, angajatorii caută oameni calmi. Cel puţin la această concluzie au ajuns specialiştii, potrivit unui studiu al celor de la CareerBuilder. Mediul economic imprevizibil din ziua de azi îi determină pe manageri să aleagă în special candidaţii care demonstrează că pot face faţă cu brio situaţiilor de stres maxim.
Deşi nimeni nu neglijează nivelul IQ-ului, capacitatea de a rămâne calm devine o calitate din ce în ce mai rară şi dorită de angajatori, arată studiile recente. „Inteligenţa emoţională poate fi îmbunătăţită şi dezvoltată. Angajatorii pun accent pe abilităţile şi competenţele sociale cum ar fi ascultarea activă, comunicarea afectivă, gestionarea conflictelor. Problema nu se pune pe ceea ce ştii, ci pe ceea ce ştii să faci cu ceea ce ai, cu ce ai dobândit în şcoală prin experienţa de viaţă”, ne-a spus Lucia Aldescu, psiholog. Specialiştii au şi un termen care să definească acest tip de angajaţi: Sunt persoane cu inteligenţă emoţională. În zilele noastre a devenit o prioritate în alegerea candidatului potrivit şi, culmea, IQ-ul rămâne pe locul doi. Şi tot specialiştii spun că mai bine de un sfert dintre angajatori pun un accent mai mare pe inteligenţa emoţională atunci avansează angajaţi în această perioadă. Angajatul calm e mai inteligent decât cel deştept! Cel puţin pe timp de criză. Dacă îţi merge mintea, dar eşti impulsiv şi nervos la locul de muncă te poate costa jobul
Angajatorii vremurilor noastre preferă oamenii liniştiţi decât cei agitaţi. Pe timp de criză, angajatorii caută oameni calmi. Cel puţin la această concluzie au ajuns specialiştii, potrivit unui studiu al c