Fiecare dezvoltator visează să construiască cel mai bun, dar şi cel mai mare mall. Business Construct a căutat să afle care sunt cele mai mari malluri din alte nouă ţări europene, atât cele mai puternice, precum Marea Britanie, Franţa sau Germania, cât şi din regiune, pentru a le putea compara cu cele mai mari proiecte locale: AFI Palace Cotroceni şi Sun Plaza.
Cu magazinele prezente astăzi în cele mai mari malluri din România se "mândresc" şi proprietarii celor mai mari malluri din Europa, Zara, H&M sau Marks & Spencer fiind nume pe care proprietarii de centre comerciale le împing în faţă când vine vorba să-şi prezinte proiectul, reiese din datele culese de consultanţii Jones Lang LaSalle pentru revista Business Construct.
În materie de hipermarketuri, marile malluri din Europa au aceleaşi reţele ca cele existente în România, respectiv Carrefour, Real, Auchan sau Kaufland, singurul "absent" de pe piaţa locală fiind Tesco, dar nici britanicii nu sunt departe de Bucureşti.
Deşi pe plan local mallurile AFI Palace Cotroceni şi Sun Plaza, care au suprafeţe închiriabile de circa 80.000 de metri pătraţi fiecare, par imense, în Rusia, dar şi în vestul Europei sunt malluri chiar şi de două ori mai mari, cum este proiectul Mega Belaya Dacha din Moscova (180.000 mp), dar şi proiectul Westfield Stratford City, pe picior de deschidere la Londra.
Din pieţele analizate, malluri mai mici ca în România sunt doar în Ungaria şi Bulgaria, unde cele mai mari proiecte comerciale au suprafeţe de circa 66.000 de metri pătraţi.
Malluri de peste 100.000 de metri pătraţi pot funcţiona şi în oraşe de 200.000 de locuitori, cât are Amadora din Portugalia, 400.000 de locuitori, cât are Brno din Cehia, sau 700.000 de locuitori, populaţia oraşului Lodz din Polonia.
Mai importante sunt puterea de cumpărare a locuitorilor şi infrastructura care îţi poate aduc