După intrarea TUI pe piaţa locală prin Eurolines, s-a anunţat revenirea în 2012 a Thomas Cook Neckermann în România
Pe lângă aducerea străinilor la noi în ţară, marii tour-operatori vor să devină o concurenţă puternică pentru agenţiile de turism locale
În momentul de faţă 500.000 de străini vin anual în România pentru a-şi petrece vacanţa, în timp ce 1 milion de români aleg străinătatea pentru concedii
România este un punct important pe harta marilor operatori de turism având în vedere că în 2004 Dertour a venit în România, anul acesta TUI a intrat pe piaţa locală prin Eurolines, iar anul viitor Thomas Cook vrea să revină în ţara noastră după ce în 2006 s-a retras de pe plaiurile mioritice. "Aceşti operatori sunt interesaţi de România deoarece vor să-şi crească afacerea, iar ţara noastră are potenţial. Giganţi din turism vor să-şi ofere serviciile românilor şi să devină o concurenţă serioasă pentru agenţiile locale", a declarat, pentru Curierul Naţional, Traian Bădulescu, analist în turism.
Prezenţa unor giganţi în turismul românesc va ajuta această industrie mai ales că bugetul de promovare de anul acesta (21,5 milioane de euro) a crescut faţă de 2010 (5 milioane de euro). Pentru 2012 sunt alocaţi 21,5 milioane de euro pentru promovare, iar în 2013 această sumă va ajunge la 29,4 milioane de euro.
Din punctul de vedere al lui Traian Bădulescu, investiţiile făcute în acest an în promovarea turismului se vor simţi tocmai în 2012. "În momentul de faţă din 1,3 milioane de străini care vin anual în România doar 500.000 aleg ţara noastră ca destinaţie de vacanţă", a mai explicat Traian Bădulescu. Acesta a mai spus că 1 milion de români pleacă pentru a-şi petrece vacanţa în străinătate prin agenţii.
Thomas Cook Neckermann ar putea aduce străini în România din 2012
Unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume