• In fiecare zi, conducerea Casei Judetene de Pensii Iasi primeste in audienta zeci de pensionari • Chiar daca nelamuririle pe care le au o parte dintre acestia pot fi rezolvate la ghiseele specializate, iar altele sunt, pur si simplu, absurde, cei mai in varsta nu sunt suficient de informati si solicita consilierea directorilor
Casa Judeteana de Pensii Iasi primeste zilnic in audienta intre 30 si 60 de pensionari, care merg la directorii institutiei cu tot felul de intrebari legate de sistemul public de pensii. Numarul batranilor care solicita rezolvarea unor probleme sau vor lamuriri poate depasi 800 numai intr-o luna. Spre deosebire de alte institutii publice la care directorul, de cele mai multe ori, nu este de gasit cand e vorba de interactiunea cu persoanele care doresc o informatie, la Casa de Judeteana Pensii Iasi, directorul Adriana Grecu sta la dispozitia beneficiarilor de pensie in majoritatea zilelelor lucratoare din program. Registrul existent la sediul CJP Iasi specifica numele solicitantului de audiente si data la care aceasta a avut loc.
Pentru ca o buna parte dintre pensionari nu sunt foarte bine informati, se intampla adesea ca plangerile, sugestiile sau reclamatiile sa nu fie intemeiate, iar multe cerinte sa poata fi rezolvate la unul dintre ghiseele speciale existente in corpul cladirii. De multe ori solicitarile sunt absurde.
Volumul de lucrul al Casei Judetene de Pensii Iasi este foarte mare, luand in vedere faptul ca are in plata 146.100 de pensionari din sectorul de stat si 36.000 de pensionari agricoli si ca personalul institutiei a fost redus anul trecut cu peste 20 de angajati. De asemenea, Casa de Pensii trebuie sa administreze si 5.130 de contracte de asigurare si 2.150 de declaratii de asigurare, pe langa alte tipuri de prestatii, cum ar fi biletele de tratament pentru pensionari, biletele de od