Foto: Răzvan Chiriţă / Mediafax Brandul Bucureştiului ar trebui să fie „o frunză mai mică”, a spus ieri Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, la prezentarea planului de marketing al Capitalei. Turiştii străini care vin în Bucureşti pot vizita Centrul Istoric, Muzeul Ţăranului Român, Muzeul Satului, zonele din jurul Capitalei şi se pot bucura de viaţa de noapte a oraşului, care va fi transformat într-unul al distracţiei. Astfel, piţipoancele şi animatoarele din barurile din centrul oraşului pot deveni una dintre principalele atracţii turistice ale Bucureştiului.
Udrea spune că, în prezent, turiştii străini care vin în Capitală sunt în general oameni de afaceri, care au o întâlnire, se plimbă puţin prin centrul vechi şi pleacă a doua zi.
Ministerul va prezenta în septembrie Primăriei Municipiului Bucureşti un plan de marketing al Capitalei, care va arăta principalele direcţii de promovare. MDRT a semnat, la începutul lunii iunie 2011, contractul pentru realizarea planului de marketing (strategic şi operaţional) pentru municipiul Bucureşti în domeniul turismului, pentru perioada 2011-2015, cu consorţiul Detente Consultants SAS/Detente Consultants SRL, valoarea contractului fiind de 101.952 euro inclusiv TVA. Din cercetările pentru planul de marketing realizate de Detente Consultants reiese că Bucureştiul trebuie să atragă şi alte segmente de turişti, în afara celor de business, precum vizitatori interesaţi de turismul cultural, de cel de sănătate, de evenimente şi de tip city-break.
Planul de marketing recomandă poziţionarea Bucureştiului ca destinaţie pentru tineri, care să fie cunoscută pentru animaţie, pentru viaţa de noapte şi pentru ceea ce se întâmplă în centrul istoric. Udrea a adăugat că Bucureştiul este cunoscut acum ca fiind Capitala cu cel mai bun divertisment din sud-estul Europei. De asemenea, turiştil