Scenariul succesului firmei de îngheţată Top Gel pare desprins din firmele americane. Patronul Petre Popa a început afacerile în 1992 de la un dozator de suc, iar astăzi marca vinde de 15 milioane de euro anual. Află cum a reuşit afaceristul craiovean!
Anul 1992. Într-o perioadă în care afacerile se dezvoltau într-o zonă mai mult nereglementată, doi colegi de serviciu de la fabrica de Avioane, Petre Popa şi Robert Iriza, se hotărăsc să îşi ia viaţa în propriile mâini şi să îşi asigure singuri traiul. Aveau afacerile în sânge şi reuşiseră să pună deoparte 5.000 de dolari din filmatul pe la nunţi. Au cumpărat la început un dozator de suc pe care l-au amplasat la o cofetărie din oraş şi aşa au intrat în branşa antreprenorilor locali post-decembrişti. „Era o afacere extrem de bună la vremea aia, rentabilă, dar ştiam că nu va avea viaţă lungă. De unde ştiam? Păi aşa sunt toate afacerile în care nu ai tu controlul. Erau dozatoare la care se putea umbla“, ne-a povestit Petre Popa despre începuturile afacerii. Au cumpărat apoi şi alte dozatoare şi au trecut, treptat, şi la cele de îngheţată. Pentru un timp, cele două au mers în paralel. „Făceam o îngheţată atât de bună, încât veneau şi oameni din alte cartiere să cumpere de la noi. Cum românilor le place să înşele clientul, vânzătorii au început să umble la îngheţată, să o lungească. Începuse să-mi fie mie ruşine de ceea ce vindeam, aşa că ne-am reorientat“, a mai spus Popa.
Click pe poze pentru a vedea o GALERIE FOTO din interiorul fabricii de îngheţată Top Gel!
Popa: „Nu sunt adeptul împrumuturilor în bancă“
„Mirosul“ pentru afaceri profitabile i-a condus atunci către vafă, un produs de care Top Gel nu se desparte nici astăzi. Au investit în utilaje scumpe, de calitate şi au reuşit să „ia faţa“ singurului concurent de atunci de pe piaţă: fostul ICIL. În scurt timp, abia dacă