Primul semestru a adus în industria plăcilor ceramice şi creşteri de 25%, aşa cum s-a întâmplat în cazul producătorului bulgar de plăci ceramice KAI Group, controlat de fondul de investiţii american Advent International.
"Creşterea se încadrează în ţinta prevăzută pentru anul acesta, de peste 25%. În primele şase luni am devenit o opţiune importantă la categoria produse de import, astfel că modelele noi, pe format mare, au constituit o alternativă acceptată de către piaţă la produsele tehnice importate din China, Spania sau Italia", spune Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics, divizia locală a grupului bulgar. Referitor la piaţă în ansamblu, Rotaru spune că aceasta se află în prezent la nivelul anului trecut. "Având în vedere caracterul de sezonalitate şi evoluţia pieţei în primul semestru, dar şi valoarea scăzută a pieţei din semestrul doi al anului 2010, este de aşteptat ca în semestrul al doilea să se înregistreze o uşoară creştere a importurilor, comparativ cu anul trecut. Acest fapt ar duce la o valoare a pieţei cel puţin egală cu cea de anul trecut", explică Rotaru.
Piaţa locală de plăci ceramice s-a ridicat în 2010, din punct de vedere cantitativ, la 25 milioane de metri pătraţi, în timp ce din punct de vedere valoric, a atins 130 de milioane de euro.
O veste bună pentru producătorii locali de plăci ceramice este că Uniunea Europeană a votat menţinerea taxelor antidumping pe o perioadă de cinci ani pentru China, mai spune Rotaru.
KAI a înregistrat anul trecut afaceri de 17 milioane de euro pe piaţa locală, pe fondul extinderii reţelei de parteneri de distribuţie şi a gamei de produse şi mizează anul acesta pe afaceri de 20-22 milioane de euro.
Pe piaţa românească, KAI concurează cu jucători precum grupul austriac Lasselsberger, care deţine brandul de plăci ceramice Cesarom.
Compania, cu afaceri de 38,5 mili