Între ideea unui parcurs cu cât mai multe puncte în Liga Campionilor şi cea a unei reţete financiare cât mai consistente, oficialii gălăţeni o preferă pe a doua
Marius Stan şi-a făcut planul pentru ceea ce doreşte astăzi de la tragerea la sorţi a grupelor Champions League. Vrea adversare grele, care să asigure Oţelului, ca principiu, generarea a cât mai mulţi bani din market pool.
Preşedintele Oţelului a calculat, alături de colaboratorii săi, absolut toate aspectele economice ale prezenţei campioanei noastre în grupele Ligii Campionilor. Dincolo de veniturile certe şi garantate de către UEFA pentru accederea în grupe, câte două confruntări cu Barcelona, Milan şi Ajax înseamnă mult mai mult decât o grupă cu Porto, ŢSKA Moscova şi Lille. O grupă tare înseamnă, conform evaluărilor gălăţenilor, un maximum de aproximativ opt milioane de euro, dată fiind cota de market pool care va fi acordată Oţelului. Aceasta reprezintă suma alocată de UEFA cluburilor din ce se strânge, ca total din vânzarea drepturilor TV, din marketing şi din publicitate. Ea se reduce drastic în cazul unor adversari cu brand mai slab.
E mai rentabil cu cei puternici
Prin urmare, grupa ideală pentru Marius Stan şi compania e una în care să se regăsească obligatoriu echipa momentului în fotbalul mondial, Barcelona, idealul fiind atins dacă în aceeaşi grupă intră Milan şi Ajax. Obţinerea de puncte trece astfel în plan secund pentru gălăţeni, pentru că numele de mai sus asigură o reţetă financiară mai mult decât bună. Pentru un punct se asigură 300.000 de euro, iar pentru trei, adică o victorie, UEFA plăteşte 600.000 de euro. Dacă ar câştiga, prin absurd, toate meciurile unei grupe cu Porto, ŢSKA Moscova şi Basel, gălăţenii ar strânge 10,8 milioane de euro, dar ar avea parte de un market pool derizoriu. Prin urmare, e mult mai de preferat o grupă cu Barcelo