Un împrumut de 1,3 miliarde de euro, concesiune sau fonduri de la bugetul de stat - acestea sunt cele trei soluţii analizate de CNADNR pentru a construi restul de autostradă.
Circa 300 de kilometri din Autostrada Transilvania au rămas fără constructor în urma încheierii contractului cu Bechtel. Pentru realizarea lor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are în vedere mai multe variante: de la finanţarea de la bugetul de stat la contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi până la concesionarea unor tronsoane.
Pentru secţiunea Braşov- Făgăraş, în lungime de 48,4 kilometri, s-a gândit deja o soluţie: lipirea de autostrada Comarnic- Braşov şi începerea procedurilor de concesiune la începutul anului viitor, potrivit Danielei Drăghia, directorul general al CNADNR.
"Analizăm ca pe această concesiune să introducem şi secţiunea Braşov-Făgăraş, care este importantă atât pentru continuarea Autostrăzii Transilvania, spre Târgu Mureş şi Cluj, cât şi ca o variantă de circulaţie la Coridorul IV Nădlac-Constanţa", a declarat Drăghia într-un interviu pentru "Evenimentul Zilei".
Mastodonţii de beton ai americanilor, înlocuiţi
Două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, Gilău –Mihăești şi Târgu Mureş-Câmpia Turzii, vor fi scoase la licitaţie în acest an. În total, circa 60 de kilometri vor fi realizaţi cu finanţare de la buget, cu un cost maxim de circa 7,2 milioane de euro pe kilometru.
Însă, înainte de a demara licitaţia, trebuie refăcută proiectarea podurilor. "Toate structurile au fost proiectate de Bechtel în genul masiv, care de obicei te şi costă mult. În locul mastodonţilor din beton preferaţi de Bechtel poţi aborda structuri suple, elegante, care în final îndeplinesc acelaşi rol", a subliniat Drăghia.
Faptul că americanii au ren