Singele rece si increderea oarba in propriul destin definesc intinderea raului nascut intr-o familie criminala. Un film "politist" foarte bun, care s-a putut vedea anul acesta pe unele ecrane din Romania, este Animal Kingdom (Australia, 2010, regia David Michôd). Explorind punctul de vedere al criminalilor (de unde si inexactitatea termenului de film "politist", care priveste lucrurile din perspectiva aparatorilor legii, asmutiti asupra raufacatorilor), filmul reconstituie fictional, pentru cei care nu se ocupa cu tilharii si omoruri, un model de viata criminala inspirat din istoria familiei australiene Pettingill. La un prim nivel, interesul este trezit de normalitatea transgresiunii inauntrul acestei comunitati. Mama baiatului de 17 ani Joshua (J.) moare de o supradoza de heroina. J. e invitat sa se mute impreuna cu matusa lui si cei trei fii ai ei, dintre care doi sint traficanti de droguri, iar al treilea n-are altceva ce face decit sa-si ajute fratii. Viata de familie a clanului seamana cu oricare alta, mesele impreuna, iesirile la terasa, jocurile, distractia si, mai ales, afectiunea deosebita dintre mama si cei trei fii, compunind o familie fericita sa traiasca impreuna. Vremurile de glorie ale tilhariei sint insa pe duca. Fratele mijlociu, Craig, e deja prea speriat de supravegherea politiei, iar Baz, un prieten de familie, vrea sa se retraga din activitatea criminala inspre investitii la bursa si fericire conjugala. Singur, Pope, fratele cel mare, tine cu dintii de viata pe care si-a ales-o, pentru ca altceva nu stie sa faca. Omorirea lui Baz de catre politia din Melbourne ii da ocazia sa se razbune printr-un dublu asasinat. J este prins la mijloc impotriva vointei sale, doar pentru ca face parte din familie. Chiar daca nu are nici o legatura cu razbunarea fratilor asupra politiei, i se explica, clar, ca "toate lucrurile sint legate intre ele", el inclusiv.