Pe lângă publicaţiile de artă prin care s-a făcut cunoscută în toată lumea, Editura Thames & Hudson, ca orice firmă prestigioasă, îşi permite, din când în când, să se şi joace ori să facă glume. Acesta este cazul cu recenta apariţie, The Boy who bit Picasso (Băiatul care l-a muşcat pe Picasso), semnată de Antony Penrose, fiul celebrei fotografe Lee Miller şi al nu mai puţin celebrului pictor suprarealist, poet şi istoric de artă Roland Penrose. Antony Penrose nu era un nume necunoscut editorilor pentru că deja semnase câteva lucrări care se bucuraseră de succes şi fuseseră reeditate: The Lives of Lee Miller (1985) şi Lee Miller's War (2005). Fără a exclude elementul documentar-informativ care-i caracterizează scrierile, Antony Penrose propune acum o carte-obiect, o carte-jucărie, în care dă la lumină un fragment din amintirile sale din copilărie. Pentru a-i conferi mai multă savoare o redactează în stilul colocvial al unui băieţaş de câţiva anişori care-şi destăinuieşte experienţele de joacă alături de un artist celebru, la fel de jucăuş ca şi el: Pablo Picasso. Pentru a accentua această notă şăgalnică a vârstei întrebărilor, caracterele de literă se schimbă de la un paragraf la altul sau chiar în mijlocul cuvintelor spre a evidenţia anumite nume, anumite informaţii şi evenimente la care a asistat ori pe care le-a produs chiar el. Alternanţa de italice şi verzale este specifică scrisului nesigur al şcolarilor din clasele primare iar autorul a ţinut să atragă atenţia asupra faptului că atât compunerea cât şi caligrafia aparţin unui minor.
Ca orice copil bine crescut, autorul se prezintă, încă de la prima pagină, cu propoziţia cea mai simplă şi mai normală din lume: "My name is Tony." Apoi intră direct în subiect: "Când eram un băieţaş, trăind într-o fermă din Sussex, în Anglia, am avut cel mai extraordinar prieten. Avea ochi negri, adânci, un surâs larg şi m