Sistemul asistă şoferul pentru a evita situaţiile periculoase sau coliziunile cu alte vehicule ce pot apărea în momentul schimbării benzii de deplasare
Sistemul Mazda Rear Vehicle Monitoring (RVM), destinat monitorizării aşa-numitului unghi mort, în care vizibilitatea este redusă pentru şofer, şi disponibil pe modelele Mazda3, Mazda6 şi CX-7, va fi distins cu premiul "Euro NCAP Advanced" în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt de luna viitoare.
Reprezentanţii Euro NCAP au analizat sistemul Mazda RVM şi au fost impresionaţi de numeroasele beneficii de siguranţă pe care le oferă.
Acesta asistă şoferul pentru a evita situaţiile periculoase sau coliziunile cu alte vehicule ce pot apărea în momentul schimbării benzii de deplasare.
Doi senzori radar, fiecare montat în lateralele spoilerului din spate, măsoară în mod constant distanţa până la vehiculele apropiate şi viteza aproximativă a acestora.
Indicator luminos în zona oglinzilor
La viteze mai mari de 60 km/h sistemul RVM avertizează conducătorul auto printr-un indicator luminos situat la interior în zona oglinzilor laterale dacă un autovehicul se află în unghi mort sau dacă în lateral se va afla vreo maşină în următoarele 5 secunde provenind din zona monitorizată ce se întinde până la 50 m în spate. Dacă şoferul acţionează semnalul de schimbare a direcţiei de mers în sensul vehiculului care se apropie, martorul va lumina intermitent şi un sunet va avertiza conducătorul să nu schimbe banda. Sistemul este proiectat să funcţioneze în orice condiţii meteorologice şi să detecteze toate tipurile de vehicule, inclusiv cele de mici dimensiuni, cum sunt motocicletele.
Conform datelor Mazda, aproape 5% dintre accidentele auto au loc între vehicule care se deplasează în acelaşi sens, iar aproximativ 80% dintre acestea sunt cauzate de schimbarea benzii de deplasare. Avâ