Cei mai mari operatori de comunicaţii locali încearcă să atragă cât mai mulţi clienţi în reţelele lor, oferind de la internet gratuit până la pachete de servicii din ce în ce mai accesibile
RCS&RDS, Romtelecom şi UPC, aceştia sunt, în ordine, cei mai mari operatori de servicii de comunicaţii din ţara noastră. Romtelecom este operatorul care a reuşit anul acesta să depăşească UPC şi încearcă să detroneze RCS&RDS din poziţia de lider. Pentru a ajunge pe locul doi, Romtelecom a cheltuit 40 de milioane de euro în primele şase luni ale acestui an.
Printre achiziţii se numără divizia de televiziune prin satelit a Digital Cable Systems, pentru care a plătit 11,2 milioane euro, şi operatorul de televiziune prin satelit Boom TV, cumpărat cu 5,9 milioane euro. De asemenea, NextGen, companie de cablu deţinută integral de Romtelecom, a făcut achiziţii în valoare de 22,8 milioane de euro în primul semestru.
În ceea ce priveşte numărul de clienţi, compania a înregistrat un avans de 23,1% pe internet broadband, la 1,084 milioane de utilizatori, iar pe serviciile de televiziune baza de utilizatori a companiei a crescut cu aproape 31%, la 1,222 milioane. UPC a avut un prim semestru în care a pierdut peste 118.000 clienţi, numărul total ajungând la 1,12 milioane abonaţi. RCS&RDS este lider autoritar cu peste trei milioane de clienţi pe servicii TV prin cablu, satelit şi internet.
Unul dintre cele mai importante criterii în alegerea operatorului este preţul, iar companiile sunt conştiente de acest lucru, purtând un adevărat război al preţurilor.
Oferte pentru toate nevoile de comunicare şi divertisment
Astfel, cei care se abonează la RCS&RDS până pe 30 septembrie plătesc doar 59 de lei pentru un pachet cu televiziune digitală prin cablu, internet fix de 50 Mbps, telefonie fixă şi telefonie mobilă cu convorbiri gratuite nelimitate în reţea, pe