”Scrisoarea” pe care o veți citi mai jos o puteți considera ficțiune ori un pamflet. Din păcate sunt fragmente, puse cap la cap și un pic aranjate, din comunicatele RMGC, luările de poziție, comentariile ori intervențiile în mass-media ale susținătorilor proiectului RMGC de extragere a aurului de la Roșia Montană.
*** Ghid de luptă împotriva Roșiei Montane I. Demonizează-i pe criticii proiectului
Pasul 1: Etichetează-i și caricaturizează-i
Hipsteri. Ăsta e termenul recomandat să-l folosești de cele mai multe ori când vorbești despre criticii proiectului RMGC. Prea puțini cunosc sensul lui, dar sună bine. Nu-l căuta în DEX, n-o să-l găsești. Cel mult pe internet o să dai peste tot felul de definiri. Cică ”hipsterii” sunt o subcultură apărută în anii 1990, a tinerilor aflați în faza de trecere de la adolescență la maturitate, proveniți din clasa urbană de mijloc, care ascultă indie rock și cărora le plac filmele independente; conform altor definiri, ”hipsterii” sunt cei care aleg să se îmbrace cu tot ce au descoperit mai urât în moda ultimilor 20 de ani, acest lucru fiind considerat teribil de ”fashion”.
Păi nu e cool să spui asta despre cei peste 300 de membri ai Academiei Române, profesorii universitari de la ASE și UBB, fostul mitropolit al Clujului, ÎPS Bartolomeu, experții ICOMOS, Europa Nostra, cercetătorii români din Ad-Astra, arhitecții români din OAR și UAR, membrii Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice?
Variante ”de rezervă” recomandate: ”teroriști eco”, ”drogați”, ”botaniști”. Variante mai soft (a se folosi cu moderație) : ”naivi” sau ”visători”.
Pasul 2: Înfierează-i cu mânie proletară
Repetă mereu că opozanții proiectului RMGC se droghează. Că merg la Roșia Montană să facă ”ceea ce nu-și permit să facă acasă, sub ochii părinților”. Că sunt alcoolici. Pierde-vară.
Pasul 3: Inventează-le interese ascunse @N