Metrorex a semnat un contract de 36,3 milioane de lei (8,6 mil. euro) pentru proiectarea şi consultanţa magistralei 7 de metrou Bragadiru-Voluntari, ce ar urma să fie construită în parteneriat public-privat.
Metrorex face astfel primul pas în direcţia realizării magistralei Bragadiru-Voluntari, a doua care va merge mai departe de limita administrativ-teritorială a Capitalei, după magistrala 1 Mai-Otopeni. Firmele care vor realiza proiectarea, asistenţa şi consultanţa sunt PricewaterhouseCoopers Management Consultants, Pricewaterhouse-Coopers Audit, Metroul S.A. precum şi Salans Moore şi Asociaţii SCA.
Magistrala 7 va face legătura între zona centrală a Capitalei şi cartierele Alexandriei-Rahova, în sud-vest, şi Obor-Colentina, în nord-est. Linia va avea o lungime de aproximativ 25 de kilometri, 30 de staţii, un depou şi o parcare, iar reprezentanţii Ministerului Transporturilor estimează că proiectul va fi finalizat într-o perioadă de 7-8 ani de la data începerii lucrărilor.
Magistrala 7 Bragadiru-Voluntari s-a numărat printre proiectele prezentate de ministrul transporturilor Anca Boagiu într-o vizită de lucru în China, ce a avut loc săptămâna trecută. Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex, declara recent într-un interviu pentru Ziarul Financiar că abia în partea a doua a anului viitor vor putea începe negocieri în adevăratul sens al cuvântului cu potenţiali investitori pentru construirea liniei Bragadiru-Voluntari, mai exact după ce studiul de fezabilitate şi fundamentare a proiectului de parteneriat public-privat va fi finalizat.
Costul estimat de construcţie a magistralei Bragadiru-Voluntari este de 1,9 miliarde de euro, aceasta fiind cea mai scumpă linie de metrou pe care Metrorex o are în plan pentru următorii 20 de ani.
În prezent, instituţia care gestionează reţeaua de transport public subteran din Bucureşti are în