In fata casei e parcata o dubita. Are geamurile sparte, rotile dezumflate si miros de pipi. E casa unei trupe de caini vagabonzi care haituieste pe oricine indrazneste sa se apropie la mai putin de 10 pasi de dubita. Aceasta ar fi tinta perfecta pentru proiectul "Romania fara rable", o idee introdusa in concursul Restart Romania. Dar cum vor putea fi convinse autoritatile sa colaboreze? Si cine va plati costurile ridicarii si transportarii rablelor?
Cititi in continuare planul proiectului si aduceti imbunatatiri ideii.
"Romania fara rable" este o campanie menita sa elibereze strazile, parcarile, trotuarele si spatiile verzi de un numar semnificativ de masini abandonate pe aceste spatii publice. Proiectul propune crearea unei baze de date disponibila publicului larg, care sa contina descrierea caracteristicilor si mentionarea exacta a locului in care se afla masini abandonate (strada, numar, repere vizuale).
Teoria "ferestrelor sparte" spune ca "dacă o cladire are geamuri sparte care nu sunt rapid inlocuite, in scurt timp acea cladire va avea din ce in ce mai multe geamuri sparte, pentru ca in final ea sa fie vandalizata complet." Ideea e valabila - si noi romanii putem depune marturie - si pentru alte zone ale spatiului public, cum ar fi gunoaiele de pe strazi si dintre blocuri. Imediat ce mizeria incepe sa se acumuleze, oamenii incep sa arunce gunoaie cu o tot mai mare indiferenta.
Rezolvarea acestei situatiii ar aduce zeci de mii de lei la bugetele primariilor prin taxe de parcare. Ar elibera cateva mii de locuri de parcare si ar elimina o prezenta daunatoare de pe spatiul verde.
Obiective:
1. Crearea unei baze de date cu minim 1000 de masini abandonate.
2.Ridicarea a minim 400 de masini din cele prezente in baza de date.
3.Crearea unui site web si a unei aplicatii mobile pe care cetatenii sa le